lördag 10 april 2010

"Skriv om och om igen" av Katarina Kuick

Det var inte lätt att ta sig ut från Peterson-Berger! Alla (!) skulle in där. Vad händer här? undrade jag. Jonas Sjöstedt hände där...

Till slut tog jag mig ut och in i lokalen bredvid, Rist. Här berättar Katarina Kuick om sin bok "Skriv om och om igen". Det är mycket folk här också, nästan fullt, men inte jobbigt knökfullt som i Peterson-Berger just nu. Jag valde alltså rätt!

Katarina är inspirerande. Jag känner på en gång att jag vill ha boken. Och jag vet vem jag ska köpa den till. (Men det avslöjar jag inte här.) Katarina ger massor av skrivtips!

Alla ungdomar borde ha den här boken. Så vuxna, köp den till till era ungdomar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på dig... jag undrar. Ungdomar som i 14-15 åriga-lite vilsna, tuffa, vuxna fattar inget? Eller som i 17-18 åriga- på väg in i vuxenhet och ansvarstagande?

Kram

Sara

Jenny sa...

Oj, bra fråga. Jag vet inte riktigt faktiskt. Jag har inte läst boken. Bara bläddrat i den. Jag lyssnade på författaren när hon berättade om boken och blev inspirerad och uppfylld. Jag jobbar med 11-åringar. Vissa av dem skulle säkert uppskatta boken medan andra inte riktigt är där ännu. Nu när jag skriver märker jag att jag håller på att komma fram till ett svar. 11-16-åringar kanske är huvudmålgruppen. Medan det garanterat kan finnas 17-18-åringar som också kan uppskatta den. Det kändes som en bok som passar många då det finns att plocka ur den och man väljer själv vad man plockar. Det exemplaret som jag köpte tänkte jag ge till en ungdom som går i 9:an. Lycka till!