tisdag 20 oktober 2009

"Varulv möter drake" av Matthew Morgan

Av någon konstig anledning har jag inte skrivit något här på länge. Jag har läst massor men inte skrivit något om de böcker jag har läst. Böckerna låg på hög länge, i väntan på att bli skrivna om. Men till slut jag gav upp och lämnade tillbaka dem till biblioteket. Det blev för många böcker i bokhyllan.

I klassen håller jag på att läsa Varulv möter drake av Matthew Morgan. En bra högläsningsbok även om den inte känns helt ny. Mina tankar far till Spiderwick av Holly Black och också alla varulvsböcker som redan finns som t ex Uffe Varulv av Paul van Loon. Men den är helt ok. Bra att den tar upp djurplågeri och intressant att den gör kopplingar mellan bokens skurk och Hitler. (Barnen tog den kopplingen!)

När vi har läst ut den ska vi illustrera boken och skicka vårt tävlingsbidrag till Barnens Bokklubbs högläsningstävling.

Inga kommentarer: