lördag 5 september 2009

Läs högt! Tävla med hela klassen

Läs högt! Det gör jag, så ofta jag får möjlighet. Tävla med hela klassen. Gärna! Vinn en bokhylla full med böcker! Vem vill inte vara med?! Vad krävs det av mig? Give it to me! Jag ska välja en bok som jag läser högt för klassen. Jag får välja mellan fem böcker. Gud, så spännande! Att läsa de fem böckerna och fundera på vilken jag ska läsa högt för klassen är halva nöjet. Det är som att vinna , bara att få vara med i tävlingen. Att det finns någon som sitter och engagerar sig vad de tycker är bra högläsningsböcker. Att vi får visa upp resultatet av vårt högläsningsarbete i klassen. Det gör mig löjligt glad.

Så tack Barnens Bokklubb! Tack för en bra tävling! Hoppas att många klasser deltar :-)

Nu till böckerna...

Inga kommentarer: