lördag 20 juni 2009

"Bläckhjärta" är en tjock bok!

Ja, jag är kvar. Nej, jag har inte glömt bloggen. Jag har dock fullt upp med att läsa. Bläckhjärta kräver sin tid. Jag läser på kvällarna då jag egentligen är för trött för att läsa och - jag somnar. Jag hinner sällan mer än en sida per kväll. Då förstår ni att det tar tid för mig att komma framåt i Bläckhjärta. Nu under semestern läser jag mer på dagarna och det ska bli ännu mer av den varan då sambon slutar vara sjuk och går tillbaka till jobbet.

Nu har jag dock läst mer än halva boken! Det är ingen bok jag fastnar i. Den är liksom inte olidligt spännande. Idag hände det till slut. Jag kände att jag måste få veta ur det går för nu börjar det bli intressant. Det var när Fenoglio skulle berätta sanningen för Capricorn om hans föräldrar. En passage som skulle fungera utmärkt som cliffhanger. Cliffhanger är för övrigt ett bra begrepp. Introducerade det tidigt för mina barn i skolan.

Jag hoppas på sol i morgon. Då blir det långläsning på balkongen. Jag måste ju bli klar med Bläckhjärta snart. Har massor med böcker på hög som jag vill läsa.

Inga kommentarer: